دسترسی سریع

رويدادها
رويدادها

یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 مسابقه سرایش شعر سازمان ملی استاندارد

شعر میراث ارزشمند ایرانیان است که همواره بدان بالیده اند و با آن بر صدر هنر و ادبیات جهان نشسته اند. هر کجا که شعر جاری شده است در پی آن شعور و شرافت و پیشرفت نیز آمده است و اذهان ملت فرهنگ پرور ایران را منور کرده است. این ذوق زیبا و ظرفیت فرهنگی تاریخی ایرانیان محمل خوبی برای تهییج و تعالی و کار و تلاش و همدلی در جامعه است.

بر همین اساس، دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل به منظور ایجاد بستر همگرایی و مشارکت جویی در سازمان و پیرو برگزاری موفقیت آمیز مسابقه پیشنهاد شعار، اقدام به برگزاری «مسابقه سرایش شعر سازمان ملی استاندارد» کرده است. از همکاران خوش­ ذوق و شاعر می خواهیم با سرایش شعرهای موضوعی و خلاقانه خویش در تولید ادبیات موزون به منظور استفاده در مناسبت ها و رویدادهای فرهنگی تبلیغی مشارکت فرمایند.

زمان مسابقه:

همکاران محترم حداکثر تا 10 خردادماه فرصت خواهند داشت شعرهای پیشنهادی خود را از طریق ایمیل publicrelation@isiri.gov.ir ارسال کنند. ذکر نام و نام خانوادگی، محل خدمت و شماره تلفن الزامی است.

تعداد اشعار:

هر یک از همکاران تنها مجاز است یکبار ایمیل ارسال کند و در ایمیل ارسالی حداکثر 3 قطعه شعر بفرستد. ایمیل ها یا شعرهای اضافی حذف خواهد شد.

داوری مسابقه:

اشعار دریافتی توسط جمعی از اساتید ادبیات و شاعران معاصر بررسی و بهترین ها انتخاب و معرفی خواهند شد.

جایزه مسابقه:

با موافقت رئیس محترم سازمان به پیشنهادهای اول تا پنجم جوایز ارزشمندی تعلق خواهد گرفت و شعرهای ارسالی در مجموعه ای منتشر خواهد شد.

ویژگی شعرهای ارسالی:

* ترجیحاً در قالب های کوتاه (تک بیت، دو بیتی، رباعی، غزل یا قطعه) سروده شوند.

* جامع و دربرگیرنده مهم ترین مفاهیم مستتر در نشان استاندارد و اهداف و رسالت سازمان ملی استاندارد باشند.

* قابل فهم برای همه باشد.

* شعرهای کلاسیک به لحاظ فنی دارای قواعد وزنی و ساختار شعر کلاسیک ایرانی باشد.

* شعرهای نو باید کوتاه و از قواعد فنی سرایش شعر نو برخوردار باشند.

روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان ملی استاندارد ایران

بيشتر