social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1402/12/27

14:01:3

114

نان برایم دغدغه شده است

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در دومین جلسه شورای استاندارد استان با اشاره به لزوم توجه به مسئله آزمایشگاه‌های مرجع، گفت: در این استان باید آزمایشگاه های مرجع وجود داشته باشد، اما توسط چه کسی؟ سه رکن باید برای آزمایشگاه‌ها تعیین کنیم؛ محوریت باید توسط سازمان ملی استاندارد ایران باشد و در دومین رکن نیازمند همیاری مراکز عملی و پژوهشی هستیم و بخش سوم آن بخش خصوصی است.
وی در رابطه با سنجش اوزان (ترازو) مغازه‌ها گفت: اگر این قانون به شهرداری‌ها محول شده است، سازمان استاندارد این مسئله را از شهرداری پیگیری کند، جلسه‌ای با شهرداری برگزار کنید و طبق قانون این مسئله در آن جلسه ارزیابی شود.
رحمتی با تاکید بر علامت استاندارد بر روی محصولات و اعتماد مردم به این نشان گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه سازمان ملی استاندارد ایران است. باید کاری کنید این سرمایه حفظ و ارتقا پیدا کند، در این استان باید کاری انجام دهید که وقتی گفتند این جنس از استاندارد برخوردار است مردم کاملا اعتماد کنند.
وی با تاکید بر لزوم توجه به آزمایشگاه‌ها گفت: هر گونه آزمایشگاه باید با ارکان سه گانه انجام شود و کار الگویی انجام دهید تا برای کل کشور الگو باشد.
وی در ادامه  با تاکید بر کیفیت نان‌های مصرفی مردم گفت: نان برایم دغدغه شده است، جمعیت ما جمعیت میانسالی است، استاندارد نان کجاست؟ نان خشک‌ها خوراک برخی از دامپروري‌ها شده است چون تولیدها استاندارد نیست، خواسته من طرح این مسئله است که برای استاندارد سازی نان چه کار می‌توانیم انجام دهیم، نان قوت غالب مردم ما و برای سلامت پایه است، هر چه در این حوزه تلاش کنیم جلوی دیگر آسیب‌ها را می‌گیریم؛ کارگروه تخصصی در این حوزه انجام دهید تا بدانیم که چه کارهایی در این حوزه می توانیم انجام دهیم.
وی در پایان خطاب به مدیران مسئول گفت: از تمام مسئولین تقاضا دارم با توجه به ایام عید، به استانداردها در مراکز بین راهی‌ها از جمله در صنایع غذایی، اغذیه‌ها، اتوبوس‌ها و ... توجه شود، اگر به این مسئله توجه شود جلوی بسیاری از آسیب‌ها گرفته می شود؛ در رابطه با بین راهی‌ها الویت‌های اولی در این روزها داشته باشید.
در این جلسه لوایحی برای تصویب از سوی سازمان استاندارد آمده بود که پس از بررسی هر کدام، اکثریت آن‌ها تصویب شد.