social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1402/12/27

14:06:2

242

دومین جلسه شورای استاندارد استان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی، مصطفی صحرایی مدیر کل استاندارد آذربایجان شرقی در ابتدای این جلسه با تاکید بر ماده ۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور گفت: سازمان ملی استاندارد ایران چهار وظیفه بر این اساس دارد که در این خصوص فعالیت‌هایی را در طی سال جاری انجام داده است.
وی در ادامه ضمن ارائه آماری از گزارش عملکرد اداره کل استاندارد استان طی سال‌جاری گفت: در مسئله استاندارد سازی، اندازه شناسی و ارزیابی انطباق پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.
صحرایی گفت: برنامه‌های عملیاتی و پیشنهادی برای سال آینده با در نظر گرفتن رشدها، راهکارها، چالش‌ها و فرصت‌هاست.
وی ادامه داد: در رابطه با آموزش طی رایزنی‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که داشتیم در سال جدید قرار است آموزش‌ها از طریق دانشگاه‌های استان ارائه شود.
مدیر کل استاندارد استان اضافه کرد: در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به سال قبل ۴۰ درصد و نسبت به پیش بینی ۵۵ درصد افزایش بودجه به خزانه دولت داشته ایم.
وی ادامه داد: برای ادامه این فعالیت‌ها با توجه به اینکه آزمایشگاه‌ها در ۲۰ سال گذشته تعطیل بوده، با توجه به اینکه دستگاه‌های عظیمی در اداره داریم به دلیل عدم استفاده از کار افتاده و به مشکل برخورده‌ایم. سیاست سازمان بر این است که بتوانیم این دستگاه‌ها را در دیگر جاها استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: برای سال آینده ضروریست تا چهار آزمایشگاه را راه اندازی کنیم که آزمایشگاه‌های فرآورده‌های نفتی، صنایع غذایی و میکروبی، فلز شناسی و لوازم خانگی از مهمترین آنهاست. تجهیز آزمایشگاه‌های اداره کل از اهداف ما در سال آینده است.

 

تصاویر