social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

سه‌شنبه1403/1/21

13:12:2

137

9935 فقره نمونه برداری از مراکز تولیدی استان

مصطفی صحرایی مدیر کل استاندارد استان با اعلام خبر فوق افزود این تعداد نمونه برداری از مراکز تولیدی استان انجام گرفته است.
وی گفت: در راستای کنترل کیفیت و نظارت بر تولید مواد غذایی سالم و سایر اقلام و کالاهای مشمول استاندارد اجباری همه ساله نمونه برداری و آزمون های لازم از این اقلام  و محصولات انجام می‌گیرد.
صحرایی اظهار داشت در صورتی که نتایج آزمون ها با استانداردهای مربوطه مطابقت نداشته و دارای بندهای مردودی باشد بر حسب امتیازهای منفی کسب شده از نتایج آزمون پروانه واحد تولیدی تعلیق یا ابطال می شود.
مدیر کل استاندارد گفت چنانچه واحد تولیدی برای محصولی دارای امتیاز 120 امتیاز منفی باشد برای تعلیق و اگر دارای 190 امتیاز منفی برای محصولی باشد برای ابطال معرفی می‌گردد.
صحرای همچنین افزود که طبق قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران تمدید پروانه‌ها سه ساله بوده و برای اطمینان از کیفیت محصولات دارای استاندارد اجباری باید در طول هر سال ۴ بار نمونه برداری انجام شود.
صحرایی خاطر نشان ساخت برای اطلاع از وضعیت اعتبار علامت استاندارد باید ازسامانه 10001517 با ارسال کد 10 رقمی درج شده در پایین علامت استاندارد استعلام انجام شود.
صحرایی تاکید کرد که هموطنان عزیز قبل از استفاده از کالا و خدمات از اعتبار علامت استاندارد آن محصول اطمینان حاصل نمایند.